Publicat în Dana Pătraşcu, grai, munti, rauri, Romania, tara

Pentru tine, Românie



De ziua ta, frumoasă țară,
Ți-aș ura la mulți ani și-atât,
Dar viața nu mai e ușoară
De câțiva ani pe-acest pământ.

Așa cum te-au cântat poeții,
Ți-aș ura și eu la mulți ani,
Dar mă vor râde și pereții
Nu doar unii contemporani.

Tu, țărișoara mea iubită,
Nu mai ești ce ai fost cândva,
De lacrimi ești bătătorită
Și-n lacrimi scriu, de ziua ta:

Alungă ura și rugina,
Ascunde și stârpește răul,
Nu arunca pe altul vina,
Iubește-ți Dunărea, Ceahlăul!

Păstrează-ți graiul drag și portul,
Iubește-ți glia și străbunii,
Ai casa ta, n-alege cortul,
Sădește bradul nu tăciunii!

Nu te mai pune pe tarabă,
Nu îți mai scoate la vânzare
Fir cu fir și boabă cu boabă,
Te vinzi și totuși ești datoare.

Străbunii nu ți-i mai trăda,
Nu mai cerși, nu mai fii slugă,
În fața luptei nu ceda!
Cam asta ar fi a mea rugă.

Ridică-ți capul, dulce Românie!
Ridică-
ți capul, scumpă țărișoară!
Trăiește demn în pace, bucurie,
Cum meriți să trăiești, iubită țară!


 

Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

Lasă un răspuns

