Publicat în Dana Pătraşcu

Pagini albe


Implor fila goală să-mi scrie
Cuvântul ce nu-l pot rosti,
Mi-e groază de noaptea pustie
Şi-n lacrimi aştern doar prosti.
.
Veşmânt de cuvinte nespuse
M-apasă pe tâmpla fierbinte,
Sunt umbrele zilei apuse,
Tablou de aduceri aminte.
.
Implor fila goală să tacă,
Sub lacrimi să nu mâzgălească,
Prin umbre lumină să facă
Iar, luna din cer să zâmbească.
.
Potop de cuvinte mi-aruncă
În noaptea ce s-a irosit,
Durerea-i mai grea ca o stâncă,
În stânci am săpat negreşit.
.
Implor fila goală s-alunge
Grotescu-i sărut de coşmar,
Aş vrea să mai scriu dar, aş plânge
Să-înec orice arcă cu-amar.
.
Mă plouă pe fila albastră
Cu stropii cei negri de dor,
Nici luna nu bate-n fereastră,
Nici steaua pe care-o ador.
.
Implor fila palida iară,
De vise să nu se ferească
Şi-n lacrimi fierbinţi ca de ceară
Să uite puterea cerească.
.
Mi-e gândul curat ca o filă,
Coperta tocită de chin,
Aş vrea să fiu lut sau argilă
Dar, filele curg pe destin.
Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

Lasă un răspuns

