Publicat în Dana Pătraşcu

Învaţă să iubeşti!


De ce-aş lovi şi eu cu piatra,
Numai aşa… să fiu la modă?
Sau pentru că mi-ar cere-o vatra,
Născându-se noua metodă?
 .
De ce ţi-aş pune-n spate cerul,
Cu ape, munți şi brazi de-o șchioapă?
Pentru că s-ar afla misterul
Ce stă ascuns în bulb de ceapă!?!

Cum să-ți strivesc voința clară,
Când eu sunt liberă să zbor?
De ce mi-aş face viaţa-amară,
Când sufletul ţi-e călător?

De ce-aş răni fără oprire,
Când ştiu cum doare când primesc?
Cine-şi permite să se mire
De felu-n care eu gândesc?

Nu-mi pasă dacă dai cu pietre
Să desenezi apelor cercuri,
Să deslușești gânduri concrete
Dezlănţuite în adâncuri.

Tu poţi să-mi pui totul în cârcă,
Cu mine nu-mi este rușine,
Nu am sufletul de năpârcă,
Dumnezeu știe cel mai bine.

El știe lacrima să-mi toarne
Pe nopțile cu dorul crud
Numai El gerul îmi adoarme,
Stihiile să nu le-aud.

Tu n-ai decât să te îmbraci
În orice haină îţi doreşti,
Degeaba-ncerci, n-ai ce să-mi faci,
Mai bine-nvaţă să iubești!

Iubind poţi deveni lumină,
Poţi strălucii ca orice stea,
Iar de te știi fără vreo vină,
Loveşte-mă cu vorba grea!

Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

Lasă un răspuns

