Publicat în Dana Pătraşcu

Pe-un picior de plai


 

 

Pe-un picior de plai
Pe-o gură de rai
Unde mulţi trăiesc
Doar din ce cerşesc,
Cel care munceşte
Se-ndobitoceşte,
Iar cel care fură
Fără de măsură,
Trăieşte ca-n rai,
Pe-un picior de plai
Unde multe feţe
Fără să înveţe
Ajung cei mai tari
Din parlamentari,
Unde fără scuze
Ştiu să se amuze
Pe seama tăcerii
Noastre, şi averii
Ce şi-au adunat
Într-un timp ciudat
De scurt, şi-au „plătit”
Taxe, impozit,
Unde-ţi faci palat
După ce-ai furat,
Unde nu mai ştii
Dacă vei primi
Mâine pensia
Sau vei sfâşia
Cămaşa de forţă,
Arzând ca o torţă,
De ciudă c-ai fost
Tratat ca un prost
Şi-acum eşti şomer,
Nefiind şmecher,
Azi l-au condamnat
Pe-un adevărat
Războinic vestit
Că n-a reuşit
Aseară, tiptil
Până-n Israel
Un picuţ să zboare.
Acum la răcoare
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai
Să îţi păzeşti c…
Că tu nu eşti Guru.

 

 

 

 

Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

4 gânduri despre „Pe-un picior de plai

Lasă un răspuns

