Publicat în Dana Pătraşcu

Zâmbind în chinuri


I-am dat, zâmbind, o mână de-ajutor,
i-am ascultat, în chinuri, desfrunzirea,
dar nu i-am dat de bănuit că mor
sub stâncile ce mi-au strivit iubirea…
.
I-am topit suferinţele-n tăcerea
ce-o legănam la pieptul meu, cu trudă,
şi-am înţeles că n-a întâlnit durerea
deşi, de ger, avea retina udă.

M-am întrebat, în astă lume nouă,
în care viaţa nu mai e trăită,
chiar dacă-i frânt sufletul pe din două,
care din noi e cea mai împietrită?

Ea, care-şi poartă încă-n palme viaţa
deşi, sub palma fiului se frânge…,
sau… eu, zâmbind în chinuri, dimineaţa,
depunând stea, pe geana care plânge.

Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

5 gânduri despre „Zâmbind în chinuri

    1. … știi…, ieri, o biată bătrânică m-a rugat să o ajut să urce în autobuz, și, printre lacrimi, mi-a povestit că este paralizată în urma bătăilor primite de la fiul său… am ascultat-o întrebându-mă care dintre noi e mai fericită? Ea, o mamă bătută fizic de fiul său, sau eu, lovită în suflet de fiul meu care și-a găsit sfârșitul într-un nuc? Cred că și una și cealaltă… trist… foarte trist… vesel nu are cum să fie, dar zâmbim în chinurile vieții, deși este atât de greu să zâmbești pentru cei ce te înconjoară… mai ales când cei ce te înconjoară nu înțeleg că de fapt, această stare de „prefăcătorie” pe care o adoptă o mamă rănită înseamnă pur și simplu IUBIRE. Trist, da, însă, mi-am expus întâmplarea în versuri, cum m-am priceput mai bine… sper sa va placa slova mea și sa-mi înțelegeți metafora.

      1. Din pacate toti suferim de pierderea unor suflete, unele premature, altele in conditii anormale…
        Unii pierdem fizic acele suflete, altii le pierd prin faptul pur si simplu, ca oamenii respectivi…nu mai au suflet…
        Frumoase poezii, scrise din inima!

Lasă un răspuns

