Publicat în adevar, Dana, Dana Pătraşcu, dor, suflet

Mi-e dor de tine, țara mea!


Mi-e dor de tine, țara mea bogată
Deși nu am prea mult de când respir
Aer nemțesc și slova lor… ciudată,
Mi-e dor să-ți rup spinul de trandafir.
 .
Aici nici teiul nu miroase-a floare,
Nici vara nu mai vine cum venea,
Aici leguma-i apă și culoare,
Mi-e dor de tine, țărișoara mea!
.
Mi-e dor de tine, țara mea iubită
Deși ai drumul încă plin de gropi,
Îți place să te târăști pedepsită
De hoți, corupți, pușcăriași și popi.
.
Aici nici noaptea nu se scaldă-n stele,
Nici lacrima nu-i lacrimă curată,
Aici te strig, în versurile mele:
Mi-e dor de tine, țara mea bogată!
 .
poezia am scris-o în urmă cu o lună, când mă aflam în Ulm, Langenau, Germania.
Autor:

De-atâtea ori m-am simţit o nălucă Înveşmântată-n arşiţă şi ger Încât, din suflet, lacrima-mi usucă, Doar versul care pot să-l mai ofer. De-atâtea ori mi-am parfumat veşmântul Pe norii mei, numai ai mei de-o viaţă Încât, acum, când dăruiesc cuvântul Mă-mbogăţesc cu încă o speranţă.

Lasă un răspuns

